NUESTRO PROYECTO ORIGINAL EN ESPAÑOL Y EN INGLÉS
La necesidad de buscar formas innovadoras de formación docente nació después de un análisis cuidadoso de las necesidades de la institución y después del éxito de la primera edición del proyecto K2 en la institución. El análisis FODA mostró las fortalezas y debilidades de la institución. La necesidad de buscar formas innovadoras de formación docente nació después de un análisis cuidadoso de las necesidades de la institución. El análisis FODA mostró las fortalezas y debilidades de la institución. Se desarrolló el Plan Estratégico y el Plan Europeo de Desarrollo Escolar. Elementos de estos planes, entre otros, es la internacionalización de la institución y el acceso a la acción K1 del proyecto de movilidad del personal escolar y el proyecto K2 de cooperación escolar internacional con el programa europeo Erasmus +. Las actividades seleccionadas se correlacionan bien con el título del proyecto 'ESCUELA MODERNA'. El proyecto aborda tres cuestiones importantes para nosotros:
- TIC - nuevas tecnologías - competencia digital,
- Nuevos currículos / métodos innovadores de desarrollo de educación / formación,
- Enseñanza y aprendizaje de idiomas extranjeros.
El proyecto K1 tendrá una duración de 24 meses. Participarán 15 profesores que implementarán 20 movilidades. Para la implementación se eligieron los planes: la directora,la secretaria, la jefa de estudios, 8 maestros de lenguas y lengua extranjera y ciencias bilingües, 1 maestra de Educación Física y 3 maestras de Educación Infantil. Los requisitos con respecto a la selección de los participantes del proyecto asumieron el conocimiento del idioma asegurando el uso eficiente del curso.
Se utilizarán herramientas nacionales y europeas para implementar el proyecto, tales como: Mobility Tool +, diplomas, títulos o certificados otorgados por la Agencia Nacional. La elección de los cursos se realizará utilizando el catálogo School Education Gateway y eTwining.
Los cursos y la capacitación seleccionados satisfarán las necesidades actuales de la escuela relacionadas con sus planes. Los planes de implementación procederán a través de los cursos metodológicos seleccionados para los participantes del proyecto, lenguaje metódico, lingüístico y especializado, es decir:
- Directora: Job shadowing ‘Management of security at a Polish School’, ‘European School Development: Planning and Managing Erasmus+ Projects’, ‘Teaching in a 21st Century School’
- Coordinadora del proyecto: Job shadowing ‘Teaching Chess in a Polish School"
- Maestras de inglés y francés: ‘Methodology Revisited, Revitalised, Renergised-Language Teaching Methodology’
- Maestra de Ciencias Bilingüe: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL', ‘Future learning with iPads and Tablets’ and "Flipped classroom"
- Maestra de Inglés: ‘Future learning with iPads and Tablets’
- Maestro de Ciencias Bilingües: 'Fluency and English Language Development for Teachers'
- Maestra de Educación Física: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL'
- Maestras de Infantil: Job shadowing ‘ Método Montessori" and 'Fluency and English Language Development for Teachers'
-Maestras de Lenguas: Job-shadowing Lecto-escritura en Wales
-Equipo directivo ( Secretaria y Jefa de estudios) Job-shadowing para el conocimiento de las buenas prácticas en Finlandia.
El proyecto se llevará a cabo de acuerdo con el cronograma de actividades previamente desarrollado. Esto requerirá una buena gestión, concentración, mantener un contacto regular entre el director de la escuela, la persona a contactar, las autoridades locales y la institución anfitriona.
El equipo del proyecto pone mucho énfasis en la preparación apropiada de los participantes del proyecto. Se presta especial atención a la preparación lingüística para aumentar la efectividad de los formularios de capacitación. Con este objetivo, se creó un equipo de autoformación, en el que los profesores de lengua extranjera interpretarán el papel de líderes.
Los resultados esperados para las escuelas mejorarán la calidad del trabajo de la institución y le otorgarán la dimensión europea.
Para los docentes, el efecto será el desarrollo personal a corto plazo y mejores resultados a medio plazo. Los efectos a largo plazo serán observados y medidos por los resultados de los exámenes finales de los estudiantes y el aumento en el número de graduados que asumen la docencia en las escuelas secundarias.
Para el entorno local significará una mayor comprensión de las actividades realizadas por la escuela. Tendrá un impacto en la política local y regional en los campos de educación y Plan de Desarrollo de las Escuelas Europeas.
Los resultados positivos del proyecto serán la apertura de las mentes, la aceptación y las habilidades de trabajo en equipo. Aumentar las normas e indicadores en la educación superior a largo plazo.
Después de finalizar los cursos, nos centraremos en la difusión de los resultados del proyecto y todos los beneficios y el valor que aporta Erasmus +.
The need to search for innovative forms of teacher training was born after a careful analysis of the needs of the institution and afer the success of first edition of the project K1 at institution. SWOT analysis showed the strengths and weaknesses of the institution. The need to search for innovative forms of teacher training was born after a careful analysis of the needs of the institution. SWOT analysis showed the strengths and weaknesses of the institution. It was developed Strategic Plan and the European School Development Plan. Elements of these plans, among the others is the internationalization of the institution and the access to the school staff mobility project action K1 and international school cooperation project K2 with the European Erasmus+ Programme. Selected activities correlate well with the title of the project 'MODERN SCHOOL'. The project addresses three important issues for us:
- ICT - new technologies - digital competence,
- New innovative curricula / methods of education / training development,
- Teaching and learning foreign languages.
The project K1 will last 24 months. There will participate 15 teachers who will implement 20 mobilities. For the implementation plans were chosen: the headteacher, and her team 2 people, 6 teachers of foreign languages and bilingual sciences, 1 PE teachers and 3 teachers of the Kindergarten. The requirements regarding the selection of project participants assumed knowledge of the language ensuring the efficient use of the course.
National and European tools will be used to implement the project such as: Mobility Tool +, held diplomas, qualifications or certificates given by the National Agency. The choice of courses will be made using the catalogue School Education Gateway and eTwining.
Selected courses and training will satisfy the current needs of the school related to its plans. Implementation plans will proceed through selected for the project participants methodological courses, methodical language, linguistic and specialized, ie .:
- headmaster: Job shadowing ‘Management of security at a Polish School’, ‘European School Development: Planning and Managing Erasmus+ Projects’, ‘Teaching in a 21st Century School’
- coordinator of the project: Job shadowing ‘Teaching Chess in a Polish School"
- teachers of English and French : ‘Methodology Revisited, Revitalised, Renergised-Language Teaching Methodology’
- teacher of bilingual Science: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL', ‘Future learning with iPads and Tablets’ and Flipped classroom
- teacher of English: ‘Future learning with iPads and Tablets’
- teachers of bilingual Science: 'Fluency and English Language Development for Teachers'
- PE teachers: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL'
- teachers of kindergarten: Job shadowing ‘ Método Montessori" and 'Fluency and English Language Development for Teachers'
-Master of Languages: Job-shadowing Reading-writing in Wales
- Headteacher´s team (Secretary and Head of Studies) Job shadowing for the knowledge of good practices in Finland.
The project will be conducted according to the previously developed schedule of activities. This will require good management, concentration, maintain regular contact between the director of the school, person to contact, local authorities and the host institution.
The project team puts a lot of emphasis on the appropriate preparation of project participants. Particular attention is paid to linguistic preparation to increase the effectiveness of training forms. To this aim, a self-educating team was set up, in which the role of leaders will be played by foreign language teachers.
Expected results for schools will improvement quality of work of the institution and giving it the European dimension.
For teachers, the effect will be short-term personal development and better results in the medium term. Long-term effects will be observed and measured by results of final exams of students and the increased number of graduates taking up teaching in secondary schools.
For the local environment will mean greater understanding for the activities taken by the school. It will have an impact on local and regional politics in the fields of education and Development Plan of the European Schools.
Positive results of the project will be the opening of minds, acceptance and team work skills. Increase standards and indicators in further education in the long term.
After finishing of the courses we will focus on the dissemination of project results and all the benefits and the value which brings Erasmus +.
- TIC - nuevas tecnologías - competencia digital,
- Nuevos currículos / métodos innovadores de desarrollo de educación / formación,
- Enseñanza y aprendizaje de idiomas extranjeros.
El proyecto K1 tendrá una duración de 24 meses. Participarán 15 profesores que implementarán 20 movilidades. Para la implementación se eligieron los planes: la directora,la secretaria, la jefa de estudios, 8 maestros de lenguas y lengua extranjera y ciencias bilingües, 1 maestra de Educación Física y 3 maestras de Educación Infantil. Los requisitos con respecto a la selección de los participantes del proyecto asumieron el conocimiento del idioma asegurando el uso eficiente del curso.
Se utilizarán herramientas nacionales y europeas para implementar el proyecto, tales como: Mobility Tool +, diplomas, títulos o certificados otorgados por la Agencia Nacional. La elección de los cursos se realizará utilizando el catálogo School Education Gateway y eTwining.
Los cursos y la capacitación seleccionados satisfarán las necesidades actuales de la escuela relacionadas con sus planes. Los planes de implementación procederán a través de los cursos metodológicos seleccionados para los participantes del proyecto, lenguaje metódico, lingüístico y especializado, es decir:
- Directora: Job shadowing ‘Management of security at a Polish School’, ‘European School Development: Planning and Managing Erasmus+ Projects’, ‘Teaching in a 21st Century School’
- Coordinadora del proyecto: Job shadowing ‘Teaching Chess in a Polish School"
- Maestras de inglés y francés: ‘Methodology Revisited, Revitalised, Renergised-Language Teaching Methodology’
- Maestra de Ciencias Bilingüe: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL', ‘Future learning with iPads and Tablets’ and "Flipped classroom"
- Maestra de Inglés: ‘Future learning with iPads and Tablets’
- Maestro de Ciencias Bilingües: 'Fluency and English Language Development for Teachers'
- Maestra de Educación Física: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL'
- Maestras de Infantil: Job shadowing ‘ Método Montessori" and 'Fluency and English Language Development for Teachers'
-Maestras de Lenguas: Job-shadowing Lecto-escritura en Wales
-Equipo directivo ( Secretaria y Jefa de estudios) Job-shadowing para el conocimiento de las buenas prácticas en Finlandia.
El proyecto se llevará a cabo de acuerdo con el cronograma de actividades previamente desarrollado. Esto requerirá una buena gestión, concentración, mantener un contacto regular entre el director de la escuela, la persona a contactar, las autoridades locales y la institución anfitriona.
El equipo del proyecto pone mucho énfasis en la preparación apropiada de los participantes del proyecto. Se presta especial atención a la preparación lingüística para aumentar la efectividad de los formularios de capacitación. Con este objetivo, se creó un equipo de autoformación, en el que los profesores de lengua extranjera interpretarán el papel de líderes.
Los resultados esperados para las escuelas mejorarán la calidad del trabajo de la institución y le otorgarán la dimensión europea.
Para los docentes, el efecto será el desarrollo personal a corto plazo y mejores resultados a medio plazo. Los efectos a largo plazo serán observados y medidos por los resultados de los exámenes finales de los estudiantes y el aumento en el número de graduados que asumen la docencia en las escuelas secundarias.
Para el entorno local significará una mayor comprensión de las actividades realizadas por la escuela. Tendrá un impacto en la política local y regional en los campos de educación y Plan de Desarrollo de las Escuelas Europeas.
Los resultados positivos del proyecto serán la apertura de las mentes, la aceptación y las habilidades de trabajo en equipo. Aumentar las normas e indicadores en la educación superior a largo plazo.
Después de finalizar los cursos, nos centraremos en la difusión de los resultados del proyecto y todos los beneficios y el valor que aporta Erasmus +.
The need to search for innovative forms of teacher training was born after a careful analysis of the needs of the institution and afer the success of first edition of the project K1 at institution. SWOT analysis showed the strengths and weaknesses of the institution. The need to search for innovative forms of teacher training was born after a careful analysis of the needs of the institution. SWOT analysis showed the strengths and weaknesses of the institution. It was developed Strategic Plan and the European School Development Plan. Elements of these plans, among the others is the internationalization of the institution and the access to the school staff mobility project action K1 and international school cooperation project K2 with the European Erasmus+ Programme. Selected activities correlate well with the title of the project 'MODERN SCHOOL'. The project addresses three important issues for us:
- ICT - new technologies - digital competence,
- New innovative curricula / methods of education / training development,
- Teaching and learning foreign languages.
The project K1 will last 24 months. There will participate 15 teachers who will implement 20 mobilities. For the implementation plans were chosen: the headteacher, and her team 2 people, 6 teachers of foreign languages and bilingual sciences, 1 PE teachers and 3 teachers of the Kindergarten. The requirements regarding the selection of project participants assumed knowledge of the language ensuring the efficient use of the course.
National and European tools will be used to implement the project such as: Mobility Tool +, held diplomas, qualifications or certificates given by the National Agency. The choice of courses will be made using the catalogue School Education Gateway and eTwining.
Selected courses and training will satisfy the current needs of the school related to its plans. Implementation plans will proceed through selected for the project participants methodological courses, methodical language, linguistic and specialized, ie .:
- headmaster: Job shadowing ‘Management of security at a Polish School’, ‘European School Development: Planning and Managing Erasmus+ Projects’, ‘Teaching in a 21st Century School’
- coordinator of the project: Job shadowing ‘Teaching Chess in a Polish School"
- teachers of English and French : ‘Methodology Revisited, Revitalised, Renergised-Language Teaching Methodology’
- teacher of bilingual Science: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL', ‘Future learning with iPads and Tablets’ and Flipped classroom
- teacher of English: ‘Future learning with iPads and Tablets’
- teachers of bilingual Science: 'Fluency and English Language Development for Teachers'
- PE teachers: 'Methodology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL'
- teachers of kindergarten: Job shadowing ‘ Método Montessori" and 'Fluency and English Language Development for Teachers'
-Master of Languages: Job-shadowing Reading-writing in Wales
- Headteacher´s team (Secretary and Head of Studies) Job shadowing for the knowledge of good practices in Finland.
The project will be conducted according to the previously developed schedule of activities. This will require good management, concentration, maintain regular contact between the director of the school, person to contact, local authorities and the host institution.
The project team puts a lot of emphasis on the appropriate preparation of project participants. Particular attention is paid to linguistic preparation to increase the effectiveness of training forms. To this aim, a self-educating team was set up, in which the role of leaders will be played by foreign language teachers.
Expected results for schools will improvement quality of work of the institution and giving it the European dimension.
For teachers, the effect will be short-term personal development and better results in the medium term. Long-term effects will be observed and measured by results of final exams of students and the increased number of graduates taking up teaching in secondary schools.
For the local environment will mean greater understanding for the activities taken by the school. It will have an impact on local and regional politics in the fields of education and Development Plan of the European Schools.
Positive results of the project will be the opening of minds, acceptance and team work skills. Increase standards and indicators in further education in the long term.
After finishing of the courses we will focus on the dissemination of project results and all the benefits and the value which brings Erasmus +.
Comments
Post a Comment